reklama

Prečo radšej na tržnicu

Bol som v Tescu opäť po dlhom čase. Mal som to cestou, nuž som sa tam vybral kúpiť si pečivo a nejaké ovocie. Radšej chodím na tržnicu alebo si na intrák nosím ovocie z domu. Domáce ovocie som však už zjedol a keďže bol večer, tržnica bola zavretá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

V Tescu ma vítalo niekoľko druhov jabĺk... holandské, talianske, české...slovenské nebolo nič. Podobne aj hrušky. V tom obchode je jednoducho slovenské ovocie nedostatkovým tovarom. Môžete si kúpiť rôzne druhy úžasného exotického ovocia, holandské, nemecké, francúzske, talianske, aké len chcete. Ťažko však narazíte na niečo slovenské. Kúpil som si nejaké české a maďarské ovocie, snáď aspoň necestovalo mesiac v nejakom kontajneri, kým sa dostalo ku mne.

Iný príklad. Billa, jar tohto roku. Kúpil som si popri iných veciach jablká, Golden Delicious. Večer som jedno pri filme s chuťou zjedol. O chvíľu mi začali zvnútra puchnúť ústa a začalo sa mi ťažšie dýchať. Asi som dostal k jablkám navyše dávku nejakej chemikálie, jablčného mejkapu, vďaka ktorému aj napriek dlhej ceste vyzerajú ako práve odtrhnuté.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S tým, že naše obchodné reťazce sú plné zahraničných produktov asi nič nespravíme. Naša milá EÚ umožní najmä západným poľnohospodárom dopestovať mnohé produkty oveľa lacnejšie a im sa oplatí umiestňovať ich na naše trhy. Reťazce sa zas vykašlú na domácu produkciu, keď môžu kúpiť zahraničnú lacnejšie...

Ako to vyriešiť? Môžeme upustiť od lákavej myšlienky nakúpiť všetko pod jednou strechou a prejsť sa, ak je to možné, na tržnicu alebo k predajcovi z dvora. Načrieme asi trošku hlbšie do vreciek. Dostane sa nám však zdravých produktov, ktoré sa nebudeme báť vložiť do úst. Pravé jablká, hrušky, med... Pri troche šťastia si môžeme aj potrkotať s veselou predavačkou. A napokon, tá vôňa a chuť je jednoducho neporovnateľná... :)

Marián Hamada

Marián Hamada

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Na prvom mieste sú najbližší. Zaujíma ma verejné dianie, špeciálne udalosti v cirkvi vo vzťahu k spoločnosti. Okrem slovenského prostredia sa intenzívne zaujímam o Poľsko, najprv len z rodinných dôvodov, dnes už z pasie. Stredoeurópan. Zoznam autorových rubrík:  Zo života cirkviMoje PoľskoNa cestáchBoh a jaOstatné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu